Artykuły na stronie sklepu internetowego

Artykuły blogowe mają znaczący wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO). Tworzenie wartościowych treści na blogu może pomóc w poprawieniu widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania. Jak blogi i artykuły eksperckie wpływają na SEO: Prowadzenie bloga w sklepie internetowym to skuteczna strategia SEO, która może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie sklepu, przyciągnąć ruch i poprawić wyniki sprzedaży. Pod […]

Pakowanie produktów w sklepie internetowym

Pakowanie produktu ma ogromny wpływ na odbiór firmy przez klientów i może w znaczący sposób wpłynąć na postrzeganą wartość marki. Zapakowanie produktu oddziałuje na wrażenia klientów i decyduje w dużej mierze czy klient do ciebie wróci na kolejne zakupy czy nie. 1. Pierwsze wrażenie Pakowanie to pierwszy kontakt klienta z marką, zanim jeszcze zapozna się […]

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Odpowiednie podejście do SEO (Search Engine Optimization) to sukces Twojego sklepu internetowego. Pozycjonowanie to proces, który polega na optymalizacji Twojej strony internetowej w taki sposób, aby pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Im wyżej Twoja strona jest widoczna, tym większa szansa, że przyciągniesz nowych klientów. Dla sklepu internetowego jest to […]

Psychologia zakupowa

A Wy myśleliście, że przychodzi klient do sklepu i kupuje? Psychologia zakupowa to dziedzina, która bada, jak zachowania, emocje i procesy myślowe konsumentów wpływają na ich decyzje zakupowe. Jest to obszar, który łączy psychologię, marketing i ekonomię, pomagając lepiej zrozumieć, dlaczego ludzie podejmują konkretne decyzje w kontekście zakupów, jak reagują na różne bodźce marketingowe oraz […]

Psychologia zakupowa. Rabat w sklepie internetowym.

A jaką dostanę zniżkę? Czy jest jakiś dodatkowy bonus? A czy wysyłka jest gratis? Te rabaty się sumują? To może tak po znajomości trochę taniej będzie? Znamy to? Znamy. Dość często ma miejsce sytuacja w której przedsiębiorcy zawyżają cenę produktu by następnie ją odpowiednio (marketingowo) obniżyć. Wysokość rabatu ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe, ale […]

Analiza konkurencji.

Przedsiębiorca: musi, powinien i jest to konieczne jeśli prowadzisz biznes. Na początku biznesowej drogi ale i przynajmniej raz w roku. Przeprowadzić szczegółową analizę konkurencji. Analiza konkurencji to podstawowy element budowania strategii biznesowej, ponieważ pomaga zrozumieć rynek, poznać słabe i mocne strony konkurencji, a także znaleźć nisze, które można wykorzystać. 1. Określenie celów analizy konkurencji Zanim […]

DeepSeek. Nowe narzędzie w rękach.

Deepseek to narzędzie wykorzystywane głównie w kontekście marketingu cyfrowego i analizy danych. Jako specjalista ds. e-commerce i social mediów, mogę powiedzieć, że Deepseek jest platformą analityczną i wyszukiwarką danych, która pomaga firmom zrozumieć i monitorować, co dzieje się w ich branży, na ich platformach oraz jak użytkownicy zachowują się w sieci. W skrócie, Deepseek łączy […]

Jak wygenerować sesję zdjęciową. Koszty.

Sztuczna inteligencja wkroczyła w nasze życie. Sklepy internetowe wykonują zdjęcia produktów we własnym zakresie. Sesje zdjęciowe lifestylowe są zlecane i wykonywane przez profesjonalnych fotografów w wynajętym studiu. Od jakiegoś czasu coraz śmielej pojawiają się w przestrzeni reklamowej, w kampaniach reklamowych wygenerowane przez sztuczną inteligencję sesje z produktami na modelkach. Wytrawne oko wychwyci różnicę ale potencjalny […]

Zdjęcia do sklepu internetowego. Zdjęcia odzieży. Zdjęcia butów. Zdjęcia zegarków. Zdjęcia biżuterii.

Wysokiej jakości zdjęcia to absolutna podstawa, by wyróżnić się na rynku odzieży, butów, biżuterii online. Zdjęcia produktów bardzo dobrej jakości to must have każdego sklepu internetowego. Zdjęcia w przestrzeni na modelce są konieczne jeśli chcesz znacznie zwiększyć sprzedaż. Pod warunkiem, że będą to dobrze wykonane zdjęcia i będą spójne ze strategią komunikacji Twojego brandu. Zaplanować […]

Zdjęcia produktowe. Fotografia produktowa w sklepie internetowym.

Jak przygotować sesję zdjęciową dla produktów w sklepie internetowym? Temat szeroki jak rzeka. A zdjęcia muszą być! No to lecimy. Jesteś szczęśliwym posiadaczem sklepu internetowego i chcesz zadbać/odświeżyć o zdjęcia produktów oraz zdjęcia lifestylowe, które wykorzystasz np. w mediach społecznościowych. Dobrze przemyślana sesja zdjęciowa to klucz. Wysokiej jakości zdjęcia nie tylko przyciągają uwagę potencjalnych klientów, […]

Sklep internetowy z perfumami krok po kroku

Prowadzisz mały biznes, który oferuje perfumy w świetnych cenach, biznes się rozrasta. Nie ogarniasz już sprzedaży ręcznej przez platformy sprzedażowe. Zdecydowałeś, że otwierasz sklep internetowy. Sklepu nie zbudujesz samodzielnie. Wybór odpowiedniej firmy, która będzie budować Twoją stronę, będzie bardzo istotny dla sukcesu Twojego biznesu online. Sam proces budowy sklepu internetowego wymaga dokładności, profesjonalizmu i zrozumienia […]

Newsletter. Wysyłać czy nie wysyłać.

Wysyłanie newsletterów przynosi wiele korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży, budowania lojalności klientów oraz utrzymywania kontaktu z bazą subskrybentów. Ważne jest jednak, aby wysyłać je z umiarem i dbać o jakość treści, aby nie zniechęcić odbiorców. Zacznijmy od początku. Newsletter to regularnie wysyłana, elektroniczna wiadomość e-mail, która zawiera informacje, aktualności, promocje, oferty lub inne treści skierowane […]

E-commerce TRENDY 2025

Jakie trendy będą dominować w 2025 roku? Branża e-commerce jest wyjątkowo dynamiczna i wymaga elastyczności w dostosowywaniu strategii marketingowych do zmieniających się oczekiwań konsumentów. Jak utrzymać konkurencyjność? 1. Personalizacja i indywidualne podejście Personalizacja w e-commerce to już nie tylko opcja, ale konieczność. Klienci oczekują, że sklep będzie dostosowywał ofertę do ich preferencji na podstawie analizy […]

Pomysł na pierwszy biznes

Znalezienie pomysłu na pierwszy biznes to ekscytujący, ale również wymagający proces. W 2025 roku, z uwagi na rozwój nowych technologii, zmieniające się potrzeby konsumentów oraz rosnącą świadomość społeczną, masz wiele możliwości do wyboru. Zaczynamy! 1. Zidentyfikuj swoje pasje i zainteresowania Najlepszy biznes to często taki, który łączy pasję z rynkowym zapotrzebowaniem. Dlatego warto zastanowić się, […]

Jak cena i koszty dostawy wpływają na sprzedaż w sklepie internetowym

Cena produktu i koszty dostawy mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów w sklepie internetowym. W 2025 roku, kiedy konkurencja na rynku e-commerce będzie jeszcze większa, te dwa czynniki będą nadal kluczowe dla konsumentów. Oto, jak poszczególne aspekty związane z ceną i kosztami dostawy wpływają na decyzje zakupowe: 1. Cena produktu – kluczowy czynnik przy […]

Czynniki decydujące o dokonaniu zakupu w sklepie internetowym

Decyzja o zakupie w sklepie internetowym zależy od wielu czynników, które w dużej mierze kształtują doświadczenie klienta i jego zaufanie do sklepu. Z perspektywy użytkownika, przy zakupie online liczy się przede wszystkim komfort, bezpieczeństwo i satysfakcja z transakcji. Oto najważniejsze elementy, na które klient zwraca uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowej: 1. Łatwość nawigacji i przyjazny […]

Kto powinien posiadać sklep internetowy

Prowadzisz przedsiębiorstwo. Sprzedajesz produkty. Czy powinieneś posiadać sklep internetowy? Nie. Spójrz jednak na dane. Rynek handlu internetowego w Polsce wart był w 2024 roku ponad 61 mld zł. i stanowił prawie 11 proc. całego rynku handlu detalicznego, a w 2025 r. udział ten sięgnie prawie 20 proc. Rozważ sprzedaż produktów online, zwłaszcza jeśli jesteś z jednej […]

Koszt założenia sklepu internetowego

Koszty założenia sklepu internetowego będą zależne od wybranych platform, narzędzi, usług i dodatkowych opcji. Koszty, jakie musisz wziąć pod uwagę przy zakładaniu sklepu e-commerce: 1. Wybór platformy e-commerce 2. Zakup domeny 3. Projektowanie sklepu i szablony 4. Koszty hostingu 5. Koszty płatności online 6. Koszty marketingowe 7. Koszty związane z bezpieczeństwem 8. Inne koszty Razem […]

Jak założyć sklep internetowy w 5 prostych krokach

Założenie sklepu internetowego wydaje się być mega skomplikowanym procesem, ale w rzeczywistości proces ten można zrealizować w 5 prostych krokach. Skup się! Krok 1: Wybór niszy i planowanie oferty Pierwszym krokiem w założeniu sklepu internetowego jest określenie, co będziesz sprzedawać. Określenie niszy rynkowej i zaplanowanie oferty to fundament sukcesu sklepu. Zanim zaczniesz budować stronę, warto […]

AI w eCommerce

Sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz bardziej integralną częścią e-commerce, pomagając firmom zoptymalizować procesy sprzedaży, poprawić doświadczenia klientów oraz zwiększyć efektywność operacyjną. Oto najważniejsze zastosowania AI w e-commerce: 1. Personalizacja doświadczeń zakupowych AI pozwala na spersonalizowanie oferty w czasie rzeczywistym, dopasowując produkty i rekomendacje do indywidualnych preferencji klienta. Dzięki analizie danych o zachowaniach użytkowników, takich […]

Zakupy kompulsywne czyli jak klient kupuje pod wpływem emocji

Emocje mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, a dane wskazują, że duży procent klientów dokonuje zakupów pod wpływem emocji. Badania z 2023 roku oraz wcześniejsze wykazują, że emocjonalne podejście do marketingu i sprzedaży jest skuteczne w przekonywaniu konsumentów do zakupów. To, co klient widzi, ma ogromny wpływ na jego decyzje zakupowe, ponieważ emocje wywołane […]

Jak zdjęcia wpływają na sprzedaż

Czy prawdą jest że klienci „kupują” oczami? Oczywiście! Tak, to prawda, że klienci kupują oczami – w sensie, że pierwsze wrażenie wizualne jest jednym z kluczowych czynników, który wpływa na decyzję o zakupie. Jeśli ktokolwiek twierdzi, że jest inaczej – to albo nie zna badań w tym zakresie albo kłamie. W kontekście e-commerce, w którym […]

Black Week a Klient powracający

Na początek zadam Ci pytanie. Jak myślisz jaki % klientów wraca na zakupy do sklepu internetowego po Black Week? Odpowiedź brzmi: To zależy. Wskaźnik powrotów klientów do sklepu internetowego po Black Week może się różnić w zależności od branży, jakości doświadczenia zakupowego, oferty sklepu oraz działań retargetingowych. Jednak ogólne dane wskazują, że odsetek powracających klientów […]

Black Week a wzrost sprzedaży

Wszyscy się zastanawiają jakie wzrosty sprzedaży w sklepach internetowych i stacjonarnych generuje Black Friday i Black Week. Przybliżam Wam poniżej wartości wzrostu w liczbach żeby zrozumieć skalę zjawiska i uszczknąć więcej ze sprzedażowego tortu. Dane wskazują, że w 2023 roku sprzedaż w polskim e-commerce podczas Black Friday wzrosła o średnio 20-40% w porównaniu do poprzednich […]

Black Friday w eCommerce

Jak e-commerce przygotowują się na Black Friday? Uwaga! Zapnijcie pasy! Przygotowanie e-commerce na Black Friday to proces złożony, który wymaga staranności i przemyślanej strategii. W tym czasie sklepy internetowe doświadczają ogromnego ruchu, a konkurencja jest ogromna. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio się przygotować, zarówno pod względem technicznym, marketingowym, jak i logistycznym. Kluczowe kroki, jakie podejmują […]

Black Friday

Na samą myśl o Black Friday firmy stają na baczność. Dział e-commerce zaciera ręce. Dział Obsługi Klienta dostaje szału. Dział Techniczny drży o serwery. Magazyn zatrudnia dodatkową siłę roboczą. Zarząd szeroko się uśmiecha i planuje wakacje. Zacznijmy od genezy. Black Friday (Czarny Piątek) to coroczna, międzynarodowa wyprzedaż, która odbywa się w czwarty piątek listopada – […]

Otwieram sklep internetowy

Któż nie marzy o otworzeniu sklepu internetowego. Otwieram i będę sprzedawał. Tak. To może od początku. Bo to nie takie proste. Przede wszystkim budowa sklepu internetowego to ekscytujący proces, który może przynieść Ci duże korzyści, ale wymaga odpowiedniego zaplanowania i realizacji. Dzięki odpowiedniej strategii i narzędziom, możesz zacząć sprzedawać online, nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją […]